Snel een online reputatie opbouwen?

Daarnaast is vindbaarheid essentieel om enerzijds onderdeel uit te kunnen maken van het oriëntatieproces en anderzijds wordt de potentiële koper weer getrokken door positieve feed backs. Op social media reageren fans zowel positief als soms ook negatief op producten, attracties of andere diensten. Processen die qua afhandeling vaak niet door iedereen adequaat worden opgelost.

Reputatiemanagement.

Reputatiemanagement is een onderdeel van de marketing- en communicatieaanpak en hoort een vast onderdeel te zijn van alle commerciële activiteiten. Dit is niet alleen weggelegd voor grote internationale -en landelijke bedrijven, maar ook voor het MKB. Zeker nu Google steeds meer de zoekresultaten toont van lokale bedrijven en instellingen.

Nieuw platform: GoedeReputatie.nl

Speciaal voor het snel kunnen opbouwen van een online reputatie voor lokale en MKB bedrijven is er een nieuw platform ontwikkeld: GoedeReputatie.nl. Een platform voor aanbevelingen en waar potentiële klanten alleen bedrijven kunnen vinden met een goede reputatie. Natuurlijk moeten er wel aanbevelingen geschreven worden door ‘tevreden’ klanten en relaties om zo snel mogelijk een goede online reputatie op te bouwen. Let wel het gaat hier niet om recensies maar om aanbevelingen! Aanbevelingen zijn namelijk altijd positief!

Het platform nodigt namelijk klanten en relaties uit voor het schrijven van een aanbeveling en die kunnen gaan over verschillende facetten van de dienstverlening. Altijd staat de onderneming hierbij centraal, het merk en de dienstverlening. De aanbevelingen krijgt u alleen als klanten of relaties er positief tegenover staan. Hierbij zal de klant of relatie zich ook kenbaar moeten maken aan de bezoekers van het nieuwe portal. Immers aanbevelingen moeten geloofwaardig zijn en daarbij komt dat er per klant slechts één aanbeveling kan worden geschreven.

Het verkrijgen van aanbevelingen is eenvoudig, mede door de opzet van het nieuwe platform. U kunt de aanvraag tot een aanbeveling zeer eenvoudig maken, e-mailen en blijven volgen middels een CMR module.
Daarnaast kunt u de verkregen aanbevelingen later delen op uw social media platform. Of de icoon van GoedeReputatie op uw website plaatsen met een link naar uw aanbevelingen.

Zo krijgt u niet alleen concurrentievoordeel, maar neemt uw online reputatie toe. Immers elke aanbeveling wordt direct gepubliceerd op Google, met de positieve feedback van uw klant of relatie.

Direct aan uw online reputatie werken?

De eerste stap is nu direct in te loggen met uw Linkedin account op GoedeReputatie.nl en u kunt vervolgens direct aan de slag om uw online reputatie op te bouwen. Het platform vraagt een korte omschrijving van uw onderneming en 3-5 sterke punten waarom nieuwe klanten voor u moeten kiezen (uw reputatie).

Vervolgens kunt u een logo toevoegen op uw pagina van 350 x 350 pixels (jpg, png of gif). Na het afsluiten van een jaarabonnement wordt uw pagina gepubliceerd en kunt u direct klanten en/of relaties uitnodigen om een aanbeveling te schrijven.

Door specifieke aspecten te benadrukken kunt u uw online reputatie ook nog sturen. Bijvoorbeeld door een aanbeveling te vragen over de snelle levertijd, de beste prijs, kwaliteit, innovatie, design, etc.. Zo creëert u betrokkenheid en zorgt u dat klanten en relaties ‘ambassadeurs’ worden van uw organisatie.


Chris Meeusen
CEO@Xtra Digital Agency. Online marketing and social media expert

Geplaatst op: 23-07-2019 01:29