Reputatieschade

Reputaties komen te voet en gaan te paard. Maar al te waar voor Volkswagen, het best verkochte merk in Nederland en nu onderwerp van een miljarden kostende fraudezaak. De buffers van VW zijn voldoende om te overleven, dat wel. Maar zelfs de grootste reus kan op lemen voeten komen te staan. Kleinere bedrijven en zeker ZZP-ers hebben die luxe meestal niet en zij moeten dan ook constant waakzaam zijn. Je merk, je reputatie, het zijn de belangrijkste assets van je bedrijf en ze krijgen dan ook in je marketingstrategie een steeds grotere rol. Toenemende transparantie in de digitale wereld op het gebied van prijs en product zorgen er voor, dat kopers makkelijk kunnen vergelijken bij hun aankopen.
Zorg er dus voor dat je merk en je reputatie de doorslag geven. Maak er voor jezelf beleid op om deze twee marketinginstrumenten de doorslag te laten geven in een aankoopbeslissing. Ook ergo, juist bij klanten die je nu nog niet kent.
Marcel Koopman
Partner bij GoedeReputatie.nl

Geplaatst op: 17-11-2019 15:43